Veilig naar
het buitenland

Boek online! Binnen 24 uur de uitslag*

* Zekerheid? Plan 48 uur van tevoren de test in voor uw vliegreis.

Betrouwbaar

Uw coronatest wordt door
Eurofins | Clinical Diagnostics geanalyseerd, een ISO-geaccrediteerd laboratorium.
Al onze testen voldoen aan de hoge eisen van het RIVM.

Goedkoop

Wij bieden op grote schaal coronatesten aan. Hierdoor kunnen wij de laagste prijs aanbieden. Bekijk het filmpje hieronder om ons laboratorium te zien!

Gratis reiscertificaat

U hoeft bij ons niet te betalen voor het reiscertificaat. Deze wordt geheel gratis voor u gepersonaliseerd en direct naar u gemaild.

Locaties

Op meerdere locaties kunt u bij ons een coronatest laten afnemen. Boek hieronder direct de coronatest bij de locatie in uw buurt!

Hoe het werkt

Maak een afspraak

Maak eenvoudig uw afspraak op een gewenste dag en tijdstip. Na betaling, ontvangt u de afspraakbevestiging per mail.

Ga naar de testlocatie

Ga naar de testlocatie van uw keuze. Breng uw paspoort of ID mee. Volg de instructies van de medewerkers op, zodat de test zo snel mogelijk wordt afgenomen.

Snel getest

Luister goed naar de instructies, zodat u snel getest wordt. U bent binnen vijf minuten weer klaar.

Testuitslag

Wacht veilig thuis op uw uitslag. Deze ontvangt u via de e-mail. Bent u negatief, dan ontvangt u direct het reiscertificaat.

kaart van Nederland
pin Schiphol
pin Breda
pin Deventer
pin Heerenveen
pin Leiden
pin Rotterdam
pin Sittard

Coronatestlocaties

Schiphol - Hoofddorp
Wegalaan 60, Hoofddorp
Breda
Bergschot 71, Breda
Deventer
Munsterstraat 9, Deventer
Heerenveen
Leeuwarderstraatweg 129, Heerenveen
Leiden
Rooseveltstraat 65, Leiden
Rotterdam
Hoofdweg 80, Rotterdam
Sittard
Watersley 31, Sittard
Ik zoek een testlocatie in het buitenland

Op elke locatie worden alle testen (behalve de antistoffentest) aangeboden

Maak een afspraak

Wij bieden twee testen aan. De coronatest met reiscertificaat en de antistoffentest. Maak direct uw afspraak voor de juiste test hieronder.

Kies een locatie en tijdstip

Vorige stap

*: In 95% van de gevallen ontvangt u de uitslag dezelfde dag(avond). Wilt u 100% zekerheid? Plan dan de afspraak 48 uur voor uw reis in.

Over ons

Jouwcoronatest.nl is een initiatief van Eurofins Clinical Diagnostics, het grootste coronalaboratorium van Nederland.


Eurofins Clinical Diagnostics voldoet aan de kwaliteitseisen van het RIVM. Het laboratorium staat voor kwaliteit en innovatie. Met ruim 800 laboratoria wereldwijd beschikken we over specifieke kennis en diepgaande expertise over vele typen onderzoek.

FAQ

    • Hoe kan ik een afspraak maken?
      Een afspraak kan enkel gemaakt worden via de online bookingstool.

    • Welke gegevens hebben jullie nodig om een afspraak in te plannen?
      Om een afspraak te maken, zijn de volgende gegevens nodig:

      • Voor- en achternaam (zoals in paspoort vermeld)
      • Geboortedatum
      • Paspoortnummer (document nummer)
      • Telefoonnummer (hierop ontvangt u een SMS met de code om de uitslag te kunnen openen)
      • Email-adres (hierop ontvangt u de uitslag)
    • Kan ik ook langskomen zonder afspraak?
      Langskomen zonder afspraak is niet mogelijk. U kunt op deze website kijken of er voor de gewenste locatie, dag en tijdstip nog een afspraak ingeboekt kan worden.

    • Kan ik mijn afspraak verplaatsen?
      Om een afspraak te verzetten kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij zullen de afspraak voor u verzetten. U moet dit ten minste 24 uur voor de afspraak doen. Dit kan op het nummer: +31(0)88 2350295 of via het e-mailadres: klantenservice_covid@nmdl-lcpl.nl. Onze klantenservice is 7 dagen per week bereikbaar. De contacturen voor de klantenservice zijn van 08.00 uur tot 20.00 uur.

    • Hoe vaak kan ik mijn afspraak verplaatsen?
      Er geldt een maximum aantal van twee verplaatsingen. Let op: is het moment van uw afspraak al geweest? Dan is het niet meer mogelijk om de afspraak te verplaatsen.

    • Kan ik mijn afspraak nog annuleren?
      Het is mogelijk om uw afspraak te annuleren. Wij hanteren een strikt annuleringsbeleid van 24 uur. Dit houdt in dat, wanneer u 24 uur voor uw afspraak (of eerder) annuleert, het volledige bedrag zal worden gerestitueerd. Het strikte annuleringsbeleid wordt gehanteerd omdat wij voor de klant al onkosten moeten maken. Denk hierbij aan: het inkopen van materialen, het inplannen van artsen en afnamemedewerkers, et cetera.

    • Hoe kan ik mijn afspraak annuleren?
      De afspraak kan uitsluitend geannuleerd worden door een email te sturen naar klantenservice_covid@nmdl-lcpl.nl. Hierin raden wij u aan om de volgende gegevens aan te leveren: naam, factuurnummer, datum, tijd en locatie van de afspraak. Deze gegevens kunt u terug vinden in de bevestiging die u van ons via de mail heeft ontvangen.

    • Kan ik nog annuleren binnen de termijn van 24 uur?
      Annuleert u de afspraak binnen de termijn van 24 uur, dan zal het betaalde geld niet worden gerestitueerd. Dit geldt ook voor reserveringen, die binnen 24 uur voor het moment van de afspraak worden gemaakt en weer worden geannuleerd. Boekt u een afspraak, die binnen 24 uur zal plaatsvinden, dan doet u automatisch en stilzwijgend afstand van het recht op resitutie. De afspraak kan dan slechts alleen nog worden verplaatst.

    • Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling na het annuleren van de afspraak?
      Indien u 24 uur van tevoren (of eerder) uw afspraak annuleert, zal het bedrag binnen tien werkdagen worden gerestitueerd. Wij kunnen de terugbetaling alleen realiseren op hetzelfde bankrekeningnummer als waarmee de betaling is gedaan.

    • Hoe kan ik betalen?
      U kunt betalen via de website via IDEAL/Bancontact en creditcard. Indien u niet online kunt betalen kunt u contact opnemen met de de klantenservice via +31(0)88 2350295 of via de mail: klantenservice_covid@nmdl-lcpl.nl. Zij zullen een afspraak voor u inplannen en dan kunt u betalen op locatie (alleen pinbetalingen). Indien er op de teststraat met creditcard wordt betaald, dan zijn er extra kosten aan verbonden. Het gaat hier om 2,25% van het transactiebedrag. Onze klantenservice is 7 dagen per week bereikbaar van 08.00 uur tot 20.00 uur.

    • Wanneer ontvang ik mijn testuitslag?
      In 95% procent van de gevallen ontvangt u de uitslag dezelfde dag. In sommige gevallen kan het uiterlijk 48 uur duren. Let op: de uitslag van de antistoffentest duurt langer dan 24 uur.

    • Wat moet ik doen als ik geen sms-code ontvangen heb?
      Indien u geen sms heeft ontvangen, maar wel een e-mail waarin staat dat de uitslag bekend is raden wij u aan om contact met ons op te nemen.

    • Wat moet ik doen als ik geen e-mail heb ontvangen?
      Het kan voorkomen dat de email in uw spambox terecht komt, wij raden u aan om de spambox te checken. Neem dan contact op met de klantenservice via het nummer: +31(0)88 2350295 indien u geen mail hebt ontvangen. Onze klantenservice is 7 dagen per week bereikbaar, van 08.00 tot 20.00 uur.

    • Kan ik mijn contactgegevens nog wijzigen?
      Wij hechten veel waarde aan de veiligheid van uw persoonlijke gegevens. U kunt uw telefoonnummer en emailadres uitsluitend voor het testmoment wijzigen. Na het testmoment kunnen wij uw gegevens niet meer aanpassen.

    • Wat moet ik doen als ik problemen heb met de QR code / CoronaCheck-app?
      Eurofins Clinical Diagnostics genereert niet de CoronaCheck QR code. Bij problemen bij het inladen van de uitslag in de CoronaCheck-app kunt u contact opnemen met de CoronaCheck-helpdesk op www.coronacheck.nl of telefonisch van maandag t/m zondag van 8.00 tot 20.00 uur op 0800-1421.

    • Verstrekken jullie een reisdocument en is deze erkend?
      U ontvangt een gratis reiscertificaat bij het boeken van een PCR-test, saliva-test en de sneltest. De voorwaarde hiervoor is uiteraard dat u negatief getest bent op de aanwezigheid van Covid-19. Dit is een erkend reiscertificaat. Let op: bij onze antistoffentest ontvangt u geen reiscertificaat.

    • Hoe ontvang ik mijn reiscertificaat/ hoe open ik mijn reiscertificaat?
      Het reisdocument wordt toegestuurd naar uw emailadres, u ontvangt op dezelfde dag een sms-code. Deze code kunt u gebruiken om het reisdocument te openen.

    • Er staan verkeerde gegevens op mijn document, kunnen deze aangepast worden?
      Wanneer de gegevens op uw reisdocument niet kloppen kunt u contact opnemen met de klantenservice. Dit kan op het nummer +31(0)88 2350295, 7 dagen per week, van 08.00 tot 20.00. Zij zullen ervoor zorgen dat de gegevens aangepast worden.

    • Ik reis naar Hongkong en heb een ISO-certificaat nodig.
      Reizigers naar Hongkong kunnen bij ons het benodigde ISO-accreditatie certificaat opvragen. Er kan hiervoor contact worden opgenomen met de klantenservice.

    • In welke talen is het certificaat beschikbaar?
      Het certificaat wordt standaard in het Engels uitgegeven.

    • Wat voor testen bieden jullie aan?
      Wij bieden een PCR-test, antistoffentest, Salivatest en sneltest aan. De antistoffentest is enkel beschikbaar op de locaties van SCAL Medische Diagnostiek De locaties van SCAL zitten in de omgeving Leiden/Den Haag.

    • Hoe kan ik de weg vinden?
      Het adres van de testlocatie wordt meegestuurd in uw online bevestiging. Daarnaast zijn de adressen op de website te vinden. De meeste testlocaties zijn mobiele units die op een parkeerterrein gesitueerd zijn.

    • Hoeveel dagen voor mijn reis moet ik mij laten testen?
      Dit hangt af van de bestemming, Dit kan 48, 72 of 96 uur voor vertrek zijn. Wij raden aan om dit zelf goed te controleren.

    • Wat zijn de test eisen per land?
      Klik hier voor Nederland: www.nederlandwereldwijd.nl
      Klik hier voor België: diplomatie.belgium.be

    • Hoe kom ik aan een herstelbewijs?
      Www.jouwcoronatest.nl geeft geen herstelbewijzen uit. Deze kunnen enkel uitgegeven worden door de GGD. Kijk voor meer informatie op de website van de GGD.

    • Heeft u geen ophaal- of QR-code ontvangen?
      Eurofins Clinical Diagnostics kan u niet helpen bij het opvragen van de ophaal- of QR-code. U dient hiervoor contact op te nemen met de CoronaCheck servicedesk via https://coronacheck.nl/nl/faq.

Contact

Heeft u vragen over onze testen of wilt u graag een medewerker spreken?
Onze klantenservice is 7 dagen per week bereikbaar van 08.00 tot 20.00.